zajszűrő

Feladatot kaptam

2019. május 20. - zajszűrő

Feladatot kaptam, de nem ám akárkitől, Yuval Noah Hararitól személyesen. Már az elején sejtettem, hogy nem lesz ennek jó vége, mert el fogom végezni, ezt is, folyton ez van, nyomorult konformista vagyok, folyton meg akarok felelni az elvárásoknak, mindig én voltam az a suliban is, aki  megírta a házit, egyszerűen idegesített, ha nem volt kész valami. Azóta is próbálok megszabadulni ettől a tehertől, itt látható milyen sikeresen.

Harari (akiről tudjuk, hogy a jelenlegi miniszterelnök egyik kedvenc szerzője) azt mondta mostanában több helyütt, például legutóbb a CEU-n, hogy rá kell venni a politikusokat, hogy a legfontosabb problémákkal foglalkozzanak, és ha nem ezt teszik, akkor nem szabad rájuk szavazni. A professzor nem rest ízibe meg is fogalmazni, hogy mik is ezek a legfontosabb kérdések (a nemrég megjelent könyvében levezeti, hogy miért, röviden az 1-3. kérdéseket tartja fajunkat egzisztenciálisan veszélyeztető ügyeknek):

  1. Megválasztása esetén, milyen konkrét intézkedéseket fog tenni (támogatni) annak érdekében, hogy csökkentse egy atomháború kitörésének kockázatát?
  2. Milyen konkrét intézkedéseket fog tenni (támogatni) annak érdekében, hogy csökkentse a klímaváltozás kockázatát?
  3. Milyen konkrét intézkedéseket fog tenni (támogatni) az olyan korszakváltó technológiák, mint a mesterséges intelligencia vagy a biotechnológia szabályozása érdekében?
  4. Hogy látja, milyen lesz a világ 2040-ben? Mi lehet a világ fejlődésének legrosszabb illetve a legjobb kimenetele?

Szerencsés egybeesés, hogy pont most zajlik az EP-választási kampány, adódik a feladat: szembe kell síteni a választáson induló szerveződéseket ezekkel a kérdésekkel, lássuk, mi jön ki ebből, szabad-e rájuk szavazni a Harari-teszt szerint.

Kicsit keresgéltem a weben, hátha valaki már abszolválta a dolgot, persze megint senki, úgyhogy nekiállok én. Dolgozom az ügyön, az eredmények napokon belül olvashatók lesznek, itt a blogon.

A bejegyzés trackback címe:

https://zajszuro.blog.hu/api/trackback/id/tr8714833924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása